~Followers~

Friday, June 10, 2011

Hai My Belog Ku

Assalamualaikum...

Rasa lama bebenor tak mengupdate belog...sibok satu hal..kesihatan tak berapa baik pon jd hal gak..
tak taw la sejak kebelakangan ni asik sakit2 je..sejak april lepas sampai sekarang kesihatan asik terganggu..lepas satu2 sakit datang..mula dgn batuk sampai ilang suara..dua minggu lebih suara bertukar..bukan mcm suara ella lagi dah..suara ella tu sedap lagi..tapi aku punya suare dah tak ade bunyik langsung..redha sajelah..ape boleh kita buat..Allah beri kita sakit ade sebabnya..Lepas sembuh dari sakit tekak..kena pulak Chiken Pox..ini yang tak boleh tahan ni..dulu kecik2 taknak kena..dah tua2 ni baru nak kena..azabnye Ya Allah...tuhan jelah yg tahu..ni semua gara2 berjangkit dari kawan opis..ingtkan tak berjangkitlah..akhirnya tewas jugak dgn penyakit ni...masa ni lah aku rasa betul2 menghargai kesihatan yg aku dapat sebelum ni dan menghargai segala makanan yg aku jamah sebelum aku sakit..mana tak nye,berpantang masa kena chiken pox mengalahkan org pantang nak beranak..semua tak boleh mkn..dulu aku bazir2 je makanan yg aku mkn..sekarang tgk org mkn sedap2 aku telan air liur jelah...sampai saat ini sudah hampir dua minggu aku dgn penyakit ni..aku semakin sihat tapi belum seratus peratus sihat..parut2 ni muka dan badan ni tak taw lah berapa lama pulak nak pulih..aku tak kisah dah pasal parut2 ni semua..bg aku semua ni akn kembali sediakala..cuma lambat sikit dan aku kena berubatlah..Semua penyakit yang datang ni bnyak menyedarkan aku dan menginsafkan aku..sesungguhnya mmg ada hikmah di sebalik kesengsaraan yg aku rasa sepanjang kesakitan ini ,yang penting kesihatan aku pulih dan boleh laksanakan tugas aku sebagai seorang pekerja dan paling penting tugas aku sebagai hamba Allah..Amin

2 comments:

  1. huhu...sabar lah @tie....sesungguhnya sabar itu sebahagian dari iman...dan kita harus tabah utk menjalani dugaan & rintanganNya...

    ReplyDelete