~Followers~

Wednesday, January 12, 2011

isu debat

Assalamualaikum...
bercerita pasal debat teringat aku ketika menasihati rakan ku yang tengah frust menonggeng apalagi kalau dah frust menonggeng tu???kalau tak putus cinta...rakan ku yg bernama enot(bukan nama sebenar)dua tiga hari kebelakangan ni status beliau semua berunsur patah hati,kecewa,sedih dan bla bla bla...

aku ni bukan la pandai sgt nak advice org ni tapi dlm hal rakan2 ni tak pandai pon aku pandai2 kan jugak sbb tak suka tengok kaum wanita ni seperti dah hilang nyawa kalau ditinggalkan kekasih...mulalah tercetus isu wanita boleh hidup tanpa lelaki...kebetulan ade pulak kaum adam bernama seman(bukan nama sebenar)yang terbaca isu itu..apelagi?memberi pendapat tak setuju dgn isu itu,mcm2 lah si seman ni menegakkan yg lelaki ini lah itu lah..tak perlu lah aku terangkan butir2 perdebatan kami...sbb isu ni mmg agak sensitif..

tujuan aku mencetuskan isu wanita boleh hidup tanpa lelaki hanya nak menaikkan semangat rakan ku yg tengah sedih ditinggalkan kekasih..supaya dia bina hidup baru jgn sbb lelaki semua kerja tak jadi,kenapa perbodohkan diri hnya kerana lelaki..bukan nak memburukkan lelaki,sbb lelaki tak semua nye buruk dan wanita tak semuanya baik...dalam erti kata lain...tiada kesempurnaan kita sebagai manusia ni sama ada lelaki atau wanita..yang sempurna nya Tuhan..

hehehe..tapi isu itu telah ditamatkan dgn damainye...buat ape nak gaduh2pasal ni kan..kita sama2 saling memerlukan dalam dunia ni...kalau tak takkan Tuhan ciptakan Adam dan Hawa..maknanye kita ni saling melengkapi..

ermmm...rakan ku yang bernama enot itu,sekarang pon dah bertambah ok lah emosinye..dah boleh gelak2 lawak2..happy aku melihatnye..haizzzz...kadang2 terpikir juga aku...kalau aku putus cinta macam mana pulak jadinye ye...semoga aku kuat menempuh ape jua dugaan hidup dalam kehidupan ni..InsyaAllah

No comments:

Post a Comment